27–28 березня 2025 року відбулася ХХІ Міжнародна науково-практична конференція «Методологія сучасних наукових досліджень», організована Харківським національним педагогічним університетом імені Г. С. Сковороди за підтримки Міністерства освіти і науки України (https://drive.google.com/file/d/1v5uDBCAWU5mC_Ey4xbh-qk6ELJvUqTOF/view?pli=1).

    Серед ключових тем конференції особливу увагу було приділено екологічній освіті, формуванню національної свідомості та збереженню природної й культурної спадщини. У рамках секційного засідання «Шляхи інтеграції національних систем освіти до європейського та світового освітнього простору» Оксаною ЩЕРБАК, Ольгою КРУГЛЯК та Світланою КОВТУН підготовлено тези доповіді «Розвиток освіти сталого розвитку в громадах у контексті інтеграції до європейського освітнього простору».

    Автори акцентували увагу на важливості використання природоохоронних територій та національних надбань України у навчальному процесі. Ландшафтний заказник «Хутір Чубинського» та Банк генетичних ресурсів тварин розглянуті як ключові осередки збереження біорізноманіття та історико-культурної спадщини. Учасники конференції обговорили роль захисту і збереження природних екосистем, збереження рідкісних видів флори та фауни і як важливий елемент національної пам’яті, що поєднує природоохоронну діяльність із популяризацією культурної спадщини України. Особливу увагу було приділено інтеграції природоохоронних територій та національних надбань України у систему екологічної освіти та застосуванню європейських практик їх збереження.

    Також було наголошено на значенні екологічної освіти у формуванні відповідального ставлення до природи та необхідності впровадження найкращих європейських підходів у цей процес.

    Конференція об'єднала науковців, освітян і дослідників з України та різних країн світу, зокрема Польщі, Німеччини, Вірменії, Грузії, Філіппін, Бразилії та Литви. Учасники заходу обговорювали актуальні питання інтеграції національних систем освіти у світовий простір, розвитку педагогічної науки, методології сучасних досліджень та впровадження принципів сталого розвитку в освітній процес.

    Конференція стала важливою платформою для обміну досвідом, визначення сучасних викликів та пошуку ефективних шляхів розвитку науки і освіти в умовах глобальних трансформацій.